De eerste week - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Anne Vermeulen - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Anne Vermeulen - WaarBenJij.nu

De eerste week

Blijf op de hoogte en volg Anne

26 September 2013 | Peru, Cuzco

¡Hola!
Mijn eerste week alweer voorbij, tijd voor mijn eerste verslag! Wat een prachtig land, maar laat ik beginnen bij het begin.
Allereerst excuses voor eventuele taalfouten. beetje gek toetsenbord en een autocorrect naar spaanse woorden :)

Dinsdag 17 september, vroeg uit bed want ik moest drie uur van te voren op het vliegveld zijn. Papa, mama en Frank waren er om mij uit te zwaaien en hop daar ging ik een 10 uur durende vlucht naar Housten tegemoet. Naast me een ongezellige dikke mexicaan, gelukkig was er tv. Op het scherm in het vliegtuig helemaal via groenland, helaas was het bewolkt dus ik heb niet kunnen checken of de piloot wel volgens plan vloog. Wel Canada gezien en veel zwembaden in uberkleine tuinen in Amerika.
De overstap op Housten ging redelijk snel, mede doordat ik aan de praat raakte met een peruaans mannetje.
Eenmaal in het vliegtuig, waren we klaar om op te stijgen, op volle vaart werd er ineens de noodrem in werking gezet. Vliegtuig kapot en het moest dus gemaakt.
Met een wat minder goed gevoel na 1,5 uur vlogen we toen eindelijk weg. Naast me zat een gezellige peruaanse mevrouw. Eerste indruk is dat peruanen heel sociaal zijn en veel van je willen weten!

Eenmaal in Lima werd ik opgehaald door een taxi. Het is maar goed dat ik hier niet zelf hoef te rijden, wat een chaos. Ze gebruiken vaker hun claxon dan hun richtingaanwijzer. Ook wordt een driebaansweg vaak een vijfbaansweg.
Eenmaal in het hotel, snel gaan slapen. De volgende dag gedouched en even lima in gegaan. Mooie stad, maar erg druk.

´s middags met de bus naar paracas. Hier gelijk naar het hotel gebracht, mooi uitzicht en heerlijk geslapen.
De dag erna werd ik vroeg opgehaald voor een boottocht naar de Ballestas eilanden. Wat veel dieren bij elkaar, dolfijnen, zeeleeuwen, pinguins en wel duizenden vogels op prachtige eilanden!
Ik zat toevallig naast een nederlands meisje, fijn en gezellig om even nederlands te spreken!
Hierna was het tijd om naar Ica/Huacachina te vertrekken. Een oase te midden van hoge zandduinen! Hier kreeg ik een rondleiding en een proeverij bij de pisco brouwerij. Een nogal sterk drankje (44%) in verschillende uitvoeringen.
na een rondje te hebben gelopen bij de oase was het tijd voor wat spectaculairs. In een sandbuggy door de duinen crossen en onderweg sandboarden! Heel gaaf om te doen, iets minder goed voor je broek.. Mn backpack is nu al iets lichter.
Om half 8 de bus naar Nazca gepakt en daar weer een prachtig hotel. De volgende dag werd ik om 7 uur opgehaald voor een vlucht over de nazca lijnen. dit zijn grote tekeningen op de grond van soms wel 100 meter lang. Net zo bijzonder als de hunebedden in NL.
´s middags Nazca ontdekt en daarna een bezoek aan ruines en aquaducten uit de incatijd. Zo knap dat ze toen al zulke werken konden maken.
´s avonds op de nachtbus gestapt naar Cusco, waar ik 7 weken zal verblijven! De bustocht was niet heel fijn, 14 uur over slingerende bergwegen in het donker is niet goed voor je maag, gevolg was dus misselijk en niet veel slapen. Gelukkig maakt de mooie stad Cusco een hoop goed!
Ik heb nog veel meer te vertellen, maar mijn internettijd is op en ik ga uit eten met een groep vrijwilligers van de organisatie! Dus dit was het voorlopig!
Geen zorgen, ik vermaak mij hier prima!
Liefs Anne

ps. Nog een smerig feitje; het wc papier mag je hier niet in de wc gooien, er staan prullenbakjes voor. Helaas is niet iedereen zo netjes om alle sporen naar binnen te vouwen..

  • 26 September 2013 - 08:56

    Cindy:

    Hello!!
    Wat een toffe dingen heb je al meegemaakt en dat in een week nog maar! Klinkt alsof je je inderdaad prima vermaakt, gelukkig maar ;)
    Wel schrikken van het kapotte vliegtuig, ga je niet met een gerust gevoel vliegen denk ik ..
    Een broek is al uit je tas haha, dat is ook best snel!! :p Enneh .. lekkere afsluiter hoor pff getver!
    Kan je nou ook foto's enzo plaatsen? Of zijn die computers echt heel spannend daar ..

    Veel plezier, enjoy, have fun!!

    Liefs, xxx Cindy

  • 26 September 2013 - 09:08

    Sara:

    Ahhh An, super leuk om te lezen! En wat ontzettend gave dingen heb je al gedaan! Wij genieten lekker met je mee hoor!
    liefs!

  • 26 September 2013 - 09:10

    Marian:

    Leuk hoor, om je verslag nu wat uigebreider te lezen! Je vertraging en de reden had ik van Piet al begrepen maar me niet zo gerealiseerd dat het een noodstop was geweest. Dat is wel schrikken.
    Maar verder heb je al heel wat indrukken opgedaan in die korte tijd. Heb je ook al kennis gemaakt met andere vrijwilligers waar je de komende weken mee gaat werken, en je gastgezin?
    Hoe luk het met je spaans?
    Ben heel benieuwd en ik houd je blog in de gaten!

  • 26 September 2013 - 11:05

    Inge Berkenhagen:

    Hahaha... .zo herkenbaar om dit te lezen, brings back memories!!! You're gonna love it daar...zorg iig dat je baar mancora gaat, loki hostel.....backpackers resort, en goede feedtjes ;)! Enjoy your trip!! X

  • 26 September 2013 - 11:17

    Annalous:

    Hee Anne,
    Wat een super leuke verhalen! Ik hou je blog in de gaten :)

    Lekker genieten!
    liefs,
    Annalous

  • 29 September 2013 - 21:08

    Lex En Annemieke De Bruijn:


    Ha Anne, Wat een avonturen in één week. Spannend allemaal hoor. Ontzettend leuk, dat we je zo kunnen volgen. Veel liefs en dikke zoenen, Lex em Annemieke

  • 22 Oktober 2013 - 17:26

    Corrie En Wim:

    wat ontzettend leuk om zo met je mee te reizen. sinds gisteren zijn we ook volgers.
    kus van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 11 Sept. 2013
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 7394

Voorgaande reizen:

17 September 2013 - 19 Januari 2014

Peru

Landen bezocht: