Jungleachtige kerst en een zanderig oud & nieuw! - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Anne Vermeulen - WaarBenJij.nu Jungleachtige kerst en een zanderig oud & nieuw! - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Anne Vermeulen - WaarBenJij.nu

Jungleachtige kerst en een zanderig oud & nieuw!

Blijf op de hoogte en volg Anne

04 Januari 2014 | Ecuador, Guayaquil

Hola chicos!

Allereerst een gelukkig nieuwjaar! Ik hoop dat de feestdagen als vanouds met veel gezelligheid en eten zijn verlopen ;)

Het is inmiddels al weer een week of twee geleden dat mijn moeder Ecuador heeft verlaten, hopelijk met een mooie ervaring rijker en een vakantie om nooit te vergeten!
Het was voor mij wennen om weer alleen te zijn en eigenlijk wist ik vlak voordat ze weg ging nog niet wat ik met kerst wilde gaan doen. Er gingen twee mensen, Marc en Jo, die we hadden ontmoet op Galapagos naar de Jungle en mama was zo enthousiast dat ze dat ook had willen doen, dat ik toen maar besloot dat ik dat ging doen :) het was 4 dagen en daarmee was gelijk kerst gedekt! Dat het zo leuk was dat we met de hele groep een dag extra bleven was natuurlijk helemaal top! Even op een rijtje waarom ook dit weer een onvergetelijke ervaring was:
- heel veel dieren; 6 soorten aapjes, dolfijnen, slangen, spinnen, kikkers, kaimannen, luiaards, heel veel mooie vogels (toekans, papagaaien), schilpadden, etc.
- zwemmen in een meer met piranjas, kaimannen en anacondas.
- veel gezelligheid met een leuke en enthousiaste groep
- het bezoeken van een lokale medicus, die altijd high is als hij zn patienten behandelt
- iets minder was dat ik bijna aangevallen was door een van de dodelijkste slangen, omdat ik bijna op hem of haar ging staan, oeps. Gelukkig ben ik er vanaf gekomen met een goed verhaal!

In de jungle kwam ik een meisje tegen, Heike, die ik ook al kende van Galapagos! Zij vertelde mij dat ze voor oud en nieuw naar de kust ging en een reservering had voor een tentje bij een hostel. Ik vroeg of ik mee mocht en hop, oud & nieuw was ook geregeld!
Na de jungle gingen we samen terug naar, jawel weer Quito, om na een dagje richting kust te vertrekken! Gelukkig was het verblijf in quito handig om al mn kleding te wassen en hebben we met de junglegroep gegeten en wat gedronken s avonds!

Helaas was het aan het strand bewolkt, maar wel warm. Na een eerste surfles op dag 2 de rest van mn verblijf mn armen niet meer kunnen optillen van de spierpijn was het waard, want ik heb in ieder geval op het board gestaan!

Met oud en nieuw gingen we naar een hostel waar een varken werd geroosterd en daar hebben we tot 12 uur gezeten, gegeten, gedronken en gefeest. Om twaalf uur richting strand, wat toch wel vreemd aanvoelde vanwege de locatie en de toch wat onbekende mensen om je heen. Al waren de verschillende feestjes op het strand mooi en heb ik zeker een leuke avond gehad!

2 jan was het tijd om naar guayaquil af te reizen, om daarna naar peru terug te gaan. Helaas geen tijd meer om meer dingen in ecuador te doen.
Inmiddels dus weer twee stempels rijker in mijn paspoort en ik mag nog 90 dagen blijven. Helaas ga ik maar van 15 dagen gebruik maken, maar die ga ik proberen optimaal te benutten! Hoe ik dat ga doen, kan je lezen in mijn laatste blog, vlak voordat ik naar huis ga!
Tot later!

Ps. Ik zie er al behoorlijk ingeburgerd uit, er werd laatst door een andere klant gevraagd of ik een kortingskaart van de lokale supermarkt had..

  • 04 Januari 2014 - 17:50

    Cindy:

    Hi An!

    Wat een geweldig verslag weer! Gelukkig heb je lichamelijk contact met die slang weten te vermijden. ;) Brrr krijg al kippenvel als ik lees over al die 'mooie' dieren van jou..haha.
    Hoop dat je nog geniet van je laatste dagen daar! Maar dat gaat je vast lukken ..

    Tot over twee weken!! Liefsss

  • 04 Januari 2014 - 18:51

    Stijntje:

    Anne. Jij ook de allerbeste wensen voor 2014.
    Geniet nog even daar. Tot gauw.
    Groetjes Stijntje en Herman

  • 04 Januari 2014 - 20:51

    Marino:

    Super leuk verhaal weer An! Heel veel plezier nog met je laagste dagen en kijk er erg naar uit dat je weer naar huis komt!! Dikke kussen!!

  • 06 Januari 2014 - 09:20

    Marjolein:

    Hola chica bonita! Wat een supergaaf reisverslag weer! Heb op en top genoten van je moeders enthousiaste verhalen en mooie foto's met kerst en geniet lekker met je mee als ik je reisverslagen lees. Thuis wennen wordt een pittige kluif straks... Nu nog maar even genieten lieverd! Dikke zoenen, Marjolein PS Ennuh GELUKKIG NIEUWJAAR!

  • 06 Januari 2014 - 16:47

    Annemieke De Bruijn:

    Ha lieve Anne! Wat geniet ik toch altijd van je verslagen. Ook gesmuld van die van je moeder en alle foto's daarbij. Je had ons allemaal met Kerst moeten zien zitten voor de de computer joh. Prachtig!
    Ook voor jou gezondheid en geluk in 2014. Geniet nog even met volle teugen en kom weer veilig thuis!
    Heel veel liefs, ook van lex natuurlijk! XXX, Annemieke

  • 08 Januari 2014 - 11:37

    Annalous:

    Hee Anne,
    Super mooie verhalen!
    Geniet er nog lekker even van de komende paar weken!

    liefs,
    Annalous

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 11 Sept. 2013
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 7381

Voorgaande reizen:

17 September 2013 - 19 Januari 2014

Peru

Landen bezocht: