3 wkn met Loes&Anne (lees nu het laatste nieuws!) - Reisverslag uit Puerto Ayora, Ecuador van Anne Vermeulen - WaarBenJij.nu 3 wkn met Loes&Anne (lees nu het laatste nieuws!) - Reisverslag uit Puerto Ayora, Ecuador van Anne Vermeulen - WaarBenJij.nu

3 wkn met Loes&Anne (lees nu het laatste nieuws!)

Blijf op de hoogte en volg Anne

19 December 2013 | Ecuador, Puerto Ayora

Lieve allemaal,

Na 3 weken met mama, is het weer eens tijd voor een verslag, want we hebben veel gedaan, veel gezien!

Laten we beginnen bij het begin. 2 december heb ik mama opgehaald van het vliegveld in Quito. Helaas was ik ziek en hebben we de eerste 2 dagen voornamelijk in het hostel gezeten/gelegen. Gelukkig heeft mama wel een Citytour kunnen doen en hebben we een Ecuadoriaans ziekenhuis van binnen mogen bewonderen. Erg bijzonder om te zien hoe het er hier aan toe gaat! Ik kreeg een kwikthermometer onder mijn tong en lag op een zeer moderne behandelbank, geen wielen, laden eronder en het hoofdeind kon niet omhoog. De arts sprak zowaar een beetje Engels, wilde mij wel een infuus geven met pijnstilling. Iet wat overdreven. Na wat onderzoek bleek dat ik een darminfectie had, maar ze wisten niet welke bacterie. Na een receptje voor antibiotica mocht ik weer naar huis/hostel. Alles bij elkaar was het 45$, een koopje dus.

De dag erna voelde ik mij ´s middags al wat beter en konden we op zoek naar agencies voor ons Galapagos avontuur! We zijn bij drie verschillende langs geweest en het was best een moeilijke keus met 66 boten en allemaal verschillende routes. Uiteindelijk gelukkig een geboekt voor een goede aanbieding. We gaan 11 tot 16 dec op de Santa Cruz doorbrengen.

We hadden dus nog wat dagen voor andere dingen. De volgende dag zijn we naar het noorden gegaan, naar Mindo. Een klein dorpje in de jungle. De laastse bus hadden we net gemist, gelukkig was er een vrouw zo aardig om ons op sleeptouw te nemen naar Mindo met een taxi, bus, priveauto (inclusief het regelen van een hostel). In Mindo hebben we Sinterklaas gevierd, (zoveel heb ik dus niet gemist Annalous ;)) De dag erna een wandeling gemaakt, eerst naar een kabelbaan over een dal, daarna naar verschillende watervallen. Onderweg veel gekleurde vogeltjes en mooie bloemen gezien!

Op 7 december moesten we om half 7 ´s ochtends met de bus naar Quito, om daarna direct door te gaan naar Latacunga. Vanuit Latacunga hebben we en tocht gedaan naar Quilotoa en Cotopaxi.
Quilotoa is het hoogste kratermeer in Ecuador en is helder blauw. Het ligt alleen behoorlijk hoog (3850 m), dus afdalen was makkelijk, het stijgen deden we iets langer over.
Het was een mooie tocht, maar de gids was helaas maar matig.
De dag erna stond een andere hoge berg op de planning, namelijk de vulkaan Cotopaxi! Prachtig natuurgebied er om heen, eerst bomen, daarna alleen nog mos en stenen, later gletsjer. Heel bijzonder was dat de grond warm aanvoelde. We hebben gelopen van 4500m tot 4800m en ik heb nog tot de gletsjer 5000m gelopen. Op de weg terug kregen we ook een sneeuwbui op ons kop. Toen we weer in de auto zaten, kwam een wolf ons nog uitzwaaien!

10 dec gingen we terug naar Quito en omdat ik nog weinig gezien had van Quito hebben we een rondje oud centrum gelopen met veel kerken en nog meer goud. Ook hebben we de teleferico genomen naar de top van een berg voor een mooi overzicht over Quito!
In het hostel in Quito, kwamen we 2 jongens tegen, die ons toch wel even met een mond vol tanden liet staan, toen hij zei; Ik kom uit Dronten.

11 dec was het zo ver, om 5.45u op naar het vliegveld voor Galapagos. Eind van de ochtend kwamen we aan en werden we opgewacht door de gidsen van de Santa Cruz. We kregen gelijk lunch opgediend bij aankomst op de boot. 3 keer per dag werd onze cabine schoongemaakt, ontbijt en lunch in buffetvorm, elke dag anders, ´s avonds 4 gangendiner. We stonden perplex, zo luxe, maar hebben er vollop van genoten!
Galapagoseilanden waren geweldig, gewandeld, gesnorkeld, van de boot gesprongen, gekayakt en gefietst. Veel dieren gezien, die totaal niet bang zijn voor mensen; zeeleeuwen, pinguins, blue footed boobies, veel andere vogels, iguanas, tortugas, vissen, krabben etc. Ook de natuur was erg mooi en elk eiland was weer anders.
Een zingende kapitein was leuk, maar karaoke was iets minder..

16 dec terug in Quito gaf echt even een dipje, ook hadden we nog wat zeebenen.
17 dec naar Otavalo, waar we nu nog zijn. Een leuke markt voor souvenirs, weversdorpjes (Peguche) en leerbewerkersdorpjes(Cotacachi) bezocht. Morgen gaan we nog naar een Condorpark en eind van de middag weer eens terug naar Quito. Vrijdag vliegt mama alweer naar huis!

Kortom, deze dagen zijn omgevlogen, maar we hebben er ontzettend van genoten!

Dikke doei, Loes en Anne

Ps. Iemand nog een antibioticakuurtje nodig? Is hier gewoon te koop in elke drogist voor 10$. Nogmaals koopje!

• 19 December 2013 - 07:24

Saskia 12hoven:

Geweldig om dit samen toedoen hè dames! Ik heb genoten van jullie verhaal. Geniet nog een paar daagjes samen!

Liefs Saskia

• 19 December 2013 - 09:03

Saar:

Ahhh klinkt heel leuk allemaal! Wel jammer dat je gids wat minder was... ;)
    En gelukkig ben je over een maandje weer lekker thuis :) Maaar geniet eerst nog maar even vollop!
    liefs

• 19 December 2013 - 09:47

Michaël:

om jaloers van te worden!! Wat hebben jullie samen veel gezien en gedaan. Ontzettend leuk om op deze manier "met jullie mee te reizen". Geniet er nog even van en een goeie thuisreis gewenst. Voor Loes iets eerder dan voor Anne, maar ja, zo is het nu eenmaal!!
    Mede namens Hennie een lieve groet, Michaël

• 19 December 2013 - 10:33

Marjolein:

Wow! Wat een gave reis maken jullie! Nu al zin in kerst om alle verhalen en foto's alvast van Loes te horen!
    Dus ik krijg een antibioticakuurtje voor onder de kerstboom? ;-)
    Dikke zoenen voor jullie allebei! XX

• 19 December 2013 - 11:34

Marino:

Super leuk An! Geniet ervan en kijk er erg naar uit dat je weer naar huis komt! kusjes

• 19 December 2013 - 12:15

Lotte:

Super Anne om te lezen...zie die kabelbaan weer helemaal voor me in Mindo. Is een mooie tocht he langs de watervallen...en het quilotoameer en de cotopaxi..alles komt weer helemaal terug. Goed om te horen dat je naar de Galapagos bent gegaan!! Geniet nog een dagje van je mama en nog heel veel plezier daar!!!
    Ik heb ook mijn vliegticket maar weer geboekt kon het niet laten

• 19 December 2013 - 13:55

Lucy:

Wat een gedetailleerd verslag Anne. Leuk inkijkje , want dat is het toch he. Fijn dat jullie dit samen beleven. Reizende dochters die moeders uitnodigen .....geweldig! Fijn dat het z ogezellig is geweest voor beiden .
    Doe Loes de groeten en wens haar een goede reis terug. Voor jou gaat het nog verder begrijp ik. Prettige Kerst daar en een Goed 2014 wens ik je , op deze wijze, toe. Liefs Van Lucy.

• 19 December 2013 - 21:27

Annemieke:

Ha Anne en Loes, ik zit helemaal te likkebaarden bij jullie reisverslag. Ik wil ook naar de Galapagoseilanden!!. Dit zijn toch onvergetelijke weken voor jullie tweetjes. Jammer, dat jullie morgen weer afscheid van elkaar moeten nemen. Loes, een goede terugreis gewenst. Wij verheugen ons op je verhalen en foto's met Kerst. Anne, dat is vast even lastig om de draad weer op te pakken, maar ook dat gaat je weer lukken. Nog een prachtige maand en een ontzettend leuke Kerst en Jaarwisseling gewenst.
    Dikke knuffels voor jullie beiden, Annemieke

• 21 December 2013 - 16:45

Hennie:

Hé, 'dokter' Anne! Begin je nu al met antiboiticakuurtjes te smijten? Hoezo resistent worden. Wérkt 't dáár nog?

Hennie
    PS, Ik kon't niet laten.

• 28 December 2013 - 15:01

Liesbeth Verhoef-Carre:

Hoi Anne,

Wat een schitterende reis ben jij aan het maken! Ik heb je reisverslag gelezen en foto's gezien. Ben jaloers

• 02 Januari 2014 - 17:58

Hennie En Michael:

Anne, we wensen je alle goeds voor 2014! Geniet van je laatste reisweken. Goeie terugreis. En... samen met de kleine beer weer een enthousiast vervolg van de studie in 2014.
    groet Hennie