Foto´s, Machu Picchu en mijn laatste dagen Cusco! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Anne Vermeulen - WaarBenJij.nu Foto´s, Machu Picchu en mijn laatste dagen Cusco! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Anne Vermeulen - WaarBenJij.nu

Foto´s, Machu Picchu en mijn laatste dagen Cusco!

Blijf op de hoogte en volg Anne

08 November 2013 | Peru, Cuzco

Er zijn foto's toegevoegd van de eerste 2 weken. --> Dat was een berichtje van mijn papa, die zo lief is geweest om foto´s voor mij en voor jullie te uploaden!

Nu dan maar mijn echte verslag!
Dit is alweer mijn laatste dag in Cusco! Het is ontzettend snel gegaan en eigenlijk wil ik niet weg, maar de komende 10 weken reizen worden vast superleuk en ik ga veel mooie dingen zien. Daar kijk ik natuurlijk wel naar uit!

Korte samenvatting van de dagen die niet heel anders waren dan anders; Mijn project werd steeds leuker en ik kon steeds meer mijn eigen dingen doen en zelfstandig ´werken´.
26 oktober zijn we naar een Zoo geweest, waar we op de foto´s zijn gezet met een condor en een luiaard! Het was een zoo waar zieke dieren werden opgevangen, dus alleen dieren die hier in Peru leven, oa een puma en een zwarte beer :)
Zondag gingen we met de school raften! Heel tof en helemaal doorweekt natuurlijk. Opwarmen in de sauna maakte dat weer goed. Als afsluiting zaten er nog twee zipplines bij, dat gaat echt behoorlijk snel!

Verder hebben we hier Haloween gevierd, op school en met MBP. Was echt erg gezellig en er zaten goeie outfits bij!
Vrijdag 1 nov was ik als enige vrijwilliger op mijn project, de kinderen waren vrij omdat het feestdag was en daarom dachten de anderen vrijwilligers, mooi wij zijn ook vrij! Ik was ook nog wel een beetje moe van haloween, dus heb heerlijk met de kindjes film gekeken, op het balkon gezeten en rondjes gelopen met een paar kindjes. Die stralende koppies als ze mogen lopen is zo mooi om te zien!
´s avonds mijn tas pakken, want eindelijk was het zover: de Jungle Trail naar Machu picchu ging zaterdagochtend beginnen!
De eerste dag was bergaf mountainbiken, heel relaxed en de 50 km waren zo voorbij! ´s middags gingen we raften, dit keer viel het beetje tegen omdat het nogal kort was en het minder spectaculair was. Eind van de middag werden we ergens afgezet, om dwars door de jungle naar ons eerste slaapplaats te lopen, die midden in de jungle op een berg was. De volgende morgen zag je pas wat voor prachtige omgeving je zat!
De tweede dag, na een goed ontbijt, hebben we een deel van een inkatrail gelopen. Kleine paadjes door de bergen, geen ander verkeer te bekennen. Heerlijk!
Door riviertjes heen, omdat een brug is ingestort. een rivier oversteken in een goederenbakje, leuke ervaringen! Eind van de dag kwamen we aan in Santa Theresa, waar hotwatersprings waren, waar we bij konden komen van de dag wandelen.
Dag 3 begon met de mogelijkheid om te zipplinen. Ik heb dit niet gedaan, omdat de vorige keer zo snel ging, dat je niets van je omgeving kan zien en alleen voor de kick is, dus ik heb het geld bespaard.
We konden een wandeling doen naar het punt waar de zippliners zouden worden afgezet, maar onze gids zei dat dat niet zo´n leuke wandeling was, omdat het over de weg was. Dus wij hebben rondgelopen in de omgeving, om daarna het busje te nemen met de zippliners. Onderweg bleek dat het best een leuke route was, met mooie watervallen onderweg! Beetje jammer van de gids.
Na de lunch, langs de spoorlijk door de jungle gelopen naar Aguas Calientes, dit ligt dicht bij Machu Picchu en was onze laatste overnachting voordat we naar Machu Picchu gingen.
Daar aangekomen even inkopen gedaan, omdat het daar goedkoper is, wat gegeten en vroeg naar bed, want om 4 uur ging de wekker!
Om 5 uur moesten we bij de ingang van de brug staan, om daarna de trappen naar machu picchu te beklimmen, pfoei dit was behoorlijk pittig!
Maar het uitzicht en Machu Picchu doen je de trappen snel vergeten, wauw! Na een rondleiding hebben we zelf wat rondgelopen, gechilled in de zon en om 10 uur mochten we de Waynapicchu beklimmen!
Hier had je een supermooi uitzicht over machupicchu en de rest van de omgeving en de berg beklimmen was gewoon leuk om te doen!
Rond 2 uur onze tocht naar beneden begonnen. In Aguas Calientes wat gegeten en om 6 uur was het tijd om naar de trein te gaan terug richting Cusco. Het waren 4 ontzettend toffe dagen!

Woensdag, donderdag en vrijdag waren vooral dagen om dingen hier af te sluiten! Afscheid nemen van mensen die je hier hebt leren kennen, van mijn project en van mbp!
Mijn tas is gepakt en ik ben klaar om te gaan. Gelukkig hoef ik nog niet van iedereen gelijk afscheid te nemen, want Lisanne gaat de eerste 2 dagen dezelfde kant op, dus gezellig samen in de bus! :)

Ik hoop dat jullie op de hoogte kan houden van mijn avonturen onderweg!
een laatste dikke kus vanuit Cusco!

ps. Als het hier regent, veranderen de straten in rivieren. De afwatering in Groningen is zo gek nog niet, Vera ;)

  • 09 November 2013 - 11:30

    Marian:

    Wat gaat de tijd snel. Nu zit de periode van vrijwilligerswerk er al weer op! Ik heb hele mooie foto's gezien. En je verhalen zijn ook heel leuk om te lezen. Fijn dat Piet wat foto's heeft kunnen toevoegen. Dat geeft wat meer weer van je belevenissen. Het kost jou op een vreemde PC veel te veel tijd, denk . Jij moet lekker genieten!
    Groetjes en maak er iets moois van!

  • 09 November 2013 - 23:51

    Stijntje En Herman:

    Leuk je reisverslag te kunnen volgen.
    Het lijkt mij een interessant land om te bezoeken.
    Ben benieuwd naar het vervolg.
    Veel plezier met het vervolg van je reis. Geniet ervan.
    Groetjes uit het frisse en natte Nederland
    Stijntje eln Herman

  • 11 November 2013 - 19:57

    Saskia Twaalfhoven:

    Wat een avontuur! Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt. Nu lekker reizen en nog veel meer moois bekijken. Geniet ervan!

    Groetjes Saskia

  • 12 November 2013 - 22:00

    Annemieke En Lex:

    Een heerlijk verslag van jou en mede dankzij je vader ook nog foto's! Wat onderneem jij veel en wat heb jij een energie. Prachtig!
    Wat zal je moeder straks genieten, wanneer zij een paar weken achter je aan mag sjouwen. Met haar conditie zit het ook nog wel goed hé?
    Ik heb begrepen trouwens, dat ze een paar extra lange broeken voor je moet meeslepen.
    Bedankt Anne voor je felicitatie per sms. Was grote verrassing!! Jazeker, ik had een erg gezellige verjaardag.
    Een ontzettend leuke, boeiende en vooral veilige rondreis gewenst lieve schat.
    We leven en genieten met je mee.
    Knuffels van Lex en Annemieke

  • 19 November 2013 - 05:28

    Willem En Lidy:

    lieve anne,wat ontzettend leuk om alle belevenissen van je te lezen en ook
    de fotos te zien. bijzonder om zo reis te kunnen meemaken. lees dat loes je ook komt opzoeken. wat gaaf is dat. geniet ervan! knuffel van ons. xx

  • 24 November 2013 - 12:10

    Rita:

    Hoi Anne,
    Gister zijn je vader en moeder hier geweest samen met Stein en Herman.
    Heel gezellig geweest. We hadden sushi's gemaakt. Heerlijk gesmuld met elkaar en weer veel gepraat.
    Ja en natuurlijk veel van jou gehoord. Dat idd je moesje ook zomaar naar jou gaat. Geweldig hoor zo'n ervaring voor jou daar nu en straks met je moeder.
    Net je verslagen gelezen, er van genoten en blijf je nu zeker volgen.
    Lieve groeten van Rob&Rita.

  • 01 December 2013 - 22:12

    Hennie En Michaël:

    Anne, geniet de komende tijd van het samenzijn met je moeder.
    Hopelijk komt er nog gelegenheid voor een verslag. We worden volgzame 'tiepjes'.
    Michaël en Hennie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 11 Sept. 2013
Verslag gelezen: 444
Totaal aantal bezoekers 7388

Voorgaande reizen:

17 September 2013 - 19 Januari 2014

Peru

Landen bezocht: